Ugrás a tartalomra

Minden gazdálkodó szervezet számára szükséges piaci minősített elektronikus aláírás

2025. november 03.

Az Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés (AVDH) szolgáltatás 2025. október 31-én véglegesen megszűnt, így 2025. november 1-jétől minden gazdálkodó szervezet képviselőjének minősített elektronikus aláírással kell rendelkeznie az elektronikus ügyintézéshez és nyilatkozattételhez. 2018. január 1. óta minden gazdálkodó szervezet köteles elektronikus kapcsolattartásra, nyilatkozatot pedig kizárólag a vezető tisztségviselő vagy meghatalmazott képviselő tehet, minősített elektronikus aláírással hitelesítve.

A Cégkapu ügykezelő nem jogosult nyilatkozatot tenni – a Cégkapu csupán kézbesítési szolgáltatás, hasonlóan a postához –, a benyújtás előtt a képviselőnek alá kell írnia a dokumentumot. A DÁP eAláírás csak természetes személyek magáncélú használatára alkalmas, nem képviselheti a gazdálkodó szervezetet. A megoldás piaci alapú minősített elektronikus aláírás beszerzése, amely mobiltelefonon, alkalmazással használható chipkártya és PC nélkül, ezzel megtakarítható az utazás, a papír, a nyomtatás és postaköltség.

A bizalmi szolgáltatóktól és a beszerezhető tanúsítványokról a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hatósági nyilvántartást vezet, ami ITT érhető el. A bizalmi szolgáltatásokkal kapcsolatos nyilvántartások (Minősített szolgáltatások) IDE kattintva érhetők el.

A nyilvántartásban a már korábban általunk is ajánlott szolgáltatók szerepelnek:

  1. NetLock Kft.
  2. MICROSEC zrt.

Kapcsolódó tartalmak

Tudjon meg többet.
Hírek a magyar külkereskedelem szempontjából fontos országok aktuális gazdasági helyzetéről, a kétoldalú üzleti együttműködésekről és az európai uniós aktualitásokról.
Az Ifjúsági Vállalkozásélénkítő Egyesület meghívására érkezett a Corvinus Egyetemre a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke.
Széchenyi 2020