AA

7 millió euró állami segítség Brüsszel turizmusának újraindításához

2020. június 10.

Június elején jelentős kommunikációs kampány indul a turizmusban, amely a belgákat arra ösztönzi, hogy fedezzék fel fővárosukat és Brüsszel lakóit. Ezt más kampányok is követik majd. A brüsszeli szállodáknak soha nem látott módon be kellett zárniuk és velük az egész idegenforgalmi ágazat (rendezvények, kultúra, kongresszusok) leállt. A szektor súlya jelentős: több mint 9 millió vendégéjszaka 2019-ben, 5 millió látogató a múzeumokban és egyéb turisztikai attrakciókban és 64.000 munkahely, végül, de nem utolsósorban 2 milliárd eurós turisztikai költés 2018-ban.... A piaci szereplők és a kormányzat tudatában van az újranyitás kockázatainak, ugyanakkor a brüsszeli gazdasági élet helyreállítása érdekében a regionális kormány az elmúlt héten elfogadott egy külön támogatási tervet. "A turizmus, a rendezvényipar és a kulturális szektor példátlan válságot él át" - állítja Rudi Vervoort miniszterelnök. A helyzet, amelyben gazdaság jelenleg van, ambiciózus helyreállítási tervet igényel. A terv 2 szakaszra bontható: az első az azonnali intézkedések sorozata, amelynek költségvetése 7 millió euró, és a második (a költségvetéséről még további tárgyalások szükségesek, de bizonyosan több millió euróról lesz szó), amelyet beépítenek a gazdasági átcsoportosítási stratégiába.

 

Reflektorfényben a brüsszeli lakosok

 

A marketing akcióknak – összhangban a nemzetközi turisztikai szervezetek ajánlásaival - két alkotóelemre kell fókuszálnia. "Először is újra kell indítanunk a kommunikációt" - magyarázza Patrick Bontinck, a főváros turisztikai ügynökségének (VisitBrussels) vezérigazgatója. A helyzet katasztrofális, a látogatók száma rendkívül alacsony, ez tarthatatlan a továbbiakban. Pozícionálni kell Brüsszelt a DNS-e által”. Az első célpont a belga utazó. "Vissza kell hoznunk őket, hangsúlyozva, hogy ez a rendkívüli helyzet mindenkinek lehetőséget kínál arra, hogy újból felfedezzék fővárosukat és megismerjék Brüsszel lakóit. A kampány (amelynek költségvetése 1,85 millió euró) szlogenje: Visit (Br) us (els). "(azaz „Látogass minket”) Brüsszel nemcsak a világörökségről, a műemlékekről, hanem az emberekről is szól, ez az üzenet, amelyet kommunikálni szeretnénk. " Ezt követően félénken, de a külföldi piacokra is szólni akarunk, először a szomszédos országokba, majd a legtávolabbiakba. Fokozatosan. Látni fogjuk, hogy az emberek hogyan reagálnak, ha utazni mennek" - folytatja Patrick Bontinck.

 

A második tengely: pénzalapok létrehozása az ágazat szereplőinek támogatására. Az egyik (500.000 euró támogatás) célja, hogy segítse a kulturális és turisztikai szolgáltatókat kapcsolat nélküli szolgáltatások nyújtásában: virtuális túrák, online jegyvásárlás, audiorendszerek. A második (1,5 millió euró) elősegíti a rendezvények szervezését, hogy a rendezvényszervező felszereljék magukat higiéniai, vírusvédelmi és forgalomszámláló eszközökkel A helyreállítási tervnek tartalmaznia kell egy harmadik alap létrehozását is, amely támogatni fogja a digitális technológiába történő beruházásokat az ágazat további digitalizálása érdekében.

 

A kongresszusok támogatása

Végül, a brüsszeli kormány létre szeretne hozni egy igen jelentős kiegészítő alapot, hogy a nagy szervezeteket és szövetségeket ösztönözze üléseik és kongresszusaik Brüsszelben történő megrendezésére. "Brüsszel az első európai város és a második kongresszusi központ a világon, az üzleti és hivatásturizmus a teljes vendégéjszakaszám 52% -át képviseli" – emlékeztet Rudi Vervoort. „Ez az ágazat elengedhetetlen Brüsszel gazdaságának és befolyásának szempontjából. Az egészségügyi válságnak nagyon negatív hatása volt a vásárok és kiállítások lemondásával és a légi járatok ideiglenes megszűnésével. De optimisták maradunk. Az alapok létrehozásával, amelyek támogatják a konferenciákat és az üléseket, megteszünk minden tőlünk telhetőt, hogy újraindítsuk a gépezetet és támogassuk a piaci szereplőket. Konkrétan minden belga és nemzetközi szervezet támogatható lesz, feltéve, hogy megbeszéléseiket a fővárosban szervezik meg. "Tudjuk, hogy időbe telik, mire az indiai és kínai résztvevőket összehozó kongresszusok is visszatérnek majd – ismeri el Patrick Bontinck. Ugyanakkor mindannyian azt tapasztaltuk, hogy a videókonferenciáknak is megvannak a maguk korlátjai. Az embereknek össze kell jönniük és találkozniuk kell egymással! Reméljük, hogy ez hamarosan folytatódhat.

Kapcsolódó tartalmak

Tudjon meg többet.
Velünk a vállalkozásodért – amit a jövőről tudni érdemes címmel indított vállalkozásfejlesztési rendezvénysorozat a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara. A programsorozat első állomása Debrecen volt...
Hírek a külkereskedelem szempontjából fontosabb országok aktuális gazdasági helyzetéről, az országokat érintő legfontosabb intézkedésekről.
X public.szechenyi.title