A vasúttársaság azt tervezi, hogy június közepére forgalomba állítja a TGV járatok közel 100% -át, fokozott fertőtlenítési intézkedésekkel és az állomásokon folyó árammenedzsmenttel együtt - jelentette be Jean-Pierre Farandou, a SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Française) , azaz a Francia Nemzeti Vasúttársaság vezérigazgatója egy interjúban.
A közlekedési vállalat egy sor promóciós akcióba is belekezdett a kereslet növelése érdekében. "Hárommillió vonatjegy kevesebb, mint 49 euróért" - ígéri Jean-Pierre Farandou, valamint megkétszerezi (15%-ról -30% -ra növelve) az "alacsony árú jegyeket" az előző év gyakorlatához képest. A TER-en (Transport Express Régional), azaz az SNCF régiós leányvállalatának járatain az egyik francia régió utasai júliusban és augusztusban ingyenesen utazhatnak majd. Ezenkívül elindítják a „fiatal TER bérletet”, „nagyon vonzó” áron.
Pénzügyi szempontból a vasúttársaság komoly veszteségeket szenvedett el. "Az üzleti veszteség megközelíti a 4 milliárd eurót, amely veszteségnek közel a felét csak a TGV járatok képviselik" – jelentette ki Jean-Pierre Farandou. Ha ehhez hozzáadjuk a nyugdíjreform elleni sztrájkok miatti károkat, amelyek becsült összege 1 milliárd euró, akkor az SNCF teljes vesztesége kb. 5 milliárd eurót tett ki tavaly december óta.
A TGV csak az utasforgalmának 1% -át produkálta
A korlátozások ideje alatt "a TGV vonatoknak csak a 7% -a működött, és a szokásos utaskörnek csak 1% -át szállították. Csak a teherfuvarozás tartott ki meglehetősen jól, 60% feletti aktivitási mutatóval "- mondta Farandou úr.
Abban a reményben, hogy a lehető leggyorsabban helyreáll a rendes frogalom, Farandou úr a TGV-ről azt mondta, hogy "néhány vonat" ugyan tele volt júniusban, de: "júliusra átlagosan a foglalások 20% -át regisztráltuk, augusztusra pedig kb. a 8% -át". "- jelezte és szerinte " nagyon messze vagyunk még egy sztrájk után általában megfigyelt újraindulás sebességétől".
A vezérigazgató kifejezte azon kívánságát is, hogy 2030-ra a hidrogénnel közlekedő vonatokkal "minden olyan dízelüzemű vonatot ki lehet majd váltani a hálózaton, amely nem villamosított. A régiókban az első prototípusokat 2023-ban fogjuk üzembe helyezni. Időközben hibrid vonatokat is fejlesztünk majd az Alstommal, amelyek 2021-ben érkeznek négy régióba. A főpályán dízelüzeműek lesznek, de a városokba való belépéskor villamos üzemmódra váltanak át. Ezzel jóval kevesebb zaj- és környezetzennyezést eredményeznek majd. "
Helyreállítási terv szükségeltetik
Arra a kérdésre, hogy az állam mikor gyakorol esetlegesen pénzügyi gesztust az SNCF felé, amelyet ill. a közlekedési vállalat újjáindítási tervét Farandou vezérigazgató már 3 hete sürget – azt válaszolta, hogy "rendszeres információcserét folytatunk az állammal".
A foglalkoztatást illetően ismét visszautasította az elbocsátások lehetőségét: "Éppen ellenkezőleg, folytatjuk az idei és a jövő évi személyzeti toborzást" – mondta, végül pedig emlékeztetett arra, hogy Európában és az Egyesült Államokban két db, összesen 1,2 milliárd eurós adománygyűjtést hajtottak végre, s elkötelezik magukat egy "több száz millió eurós megtakarítási terv mellett", amely magában foglalja a működési és beszerzési költségeket is.