Szinte minden rendes holland embernek kell, hogy legyen legalább egy kerékpárja, és egyre többen közúti, hegyi vagy e-kerékpárral is rendelkeznek már a rendes kerékpár mellett. Az európai piacvezető gyártócég, az Accell szerint a sportkerékpárok és az elektromos kerékpárok iránti igény jelentősen megnőtt, részben a koronavírus-járvány következményeként. "Jelenleg mindenki hegyi- vagy versenykerékpárt akar" - mondta Ton Anbeek vezérigazgató a NU.nl.-vel készült interjúban, kiegészítve azzal, hogy május hónapban 25%-kal nőtt a kereslet a társaság által gyártott kerékpárok iránt, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. "Noha a hollandiai üzletek nem zártak be teljesen a korlátozások ideje alatt, a fogyasztók ugyanakkor óvatosabbak lettek a vásárlások során. Ezek bizonytalan idők voltak, és egy kerékpár megvétele jelentős vásárlásnak számít Hollandiában. Hagyományosan a március - április - május hónapok jelentik a kerékpárértékesítés legforgalmasabb időszakát.
"Az elektromos kerékpárok népszerűsége, valamint az irántuk megnyilvánuló kereslet évek óta növekszik. Napjainkban már az is megfigyelhető, hogy azok a fogyasztók, akik már rendelkeznek elektromos kerékpárral, négy vagy öt év elteltével újabbat akarnak venni, pl. nagyobb távolságra vagy erősebb motorral." – magyarázza az új trendeket Ton Anbeek. A kerékpárgyártó cég szerint az e-kerékpár a tömegközlekedés kiváló alternatívájának tekinthető a koronavírus időszakában.
A kerékpárok teljes piaca Hollandiában évente mintegy 1 millió kerékpár, amelyekből csak kis piaci szegmenst képviselnek a versenykerékpárok és a hegyi kerékpárok (kb. 65.000 db évente). Anbeek szerint továbbra is magas a kereslet, de a kínálat kezd elmaradni tőle: "A szállítási idő egyre növekszik, a rendelkezésre állás egyre nagyobb problémát jelent." A kínai újévtől kezdve (január vége, szerk.) a kerékpár vázak szállítása elmarad. Azóta a termelést csökkenteni kellett, és a megrendeléseket lemondták, mert a kereslet szintén kiesett." – jegyzi meg a vezérigazgató.
"Néhány üzlet már nem értékesít kerékpárokat" - ismeri el Ton Anbeek. "Problémák merülnek fel azokban az üzletekben is, ahol kerékpárjainkat értékesítik. Az iparág nem képes kielégíteni a keresletet." Mivel a kerékpárok iránti kereslet nemcsak Hollandiában magas, hanem más európai országok is kezdik felfedezni azokat, mint biztonságos és tiszta közlekedési eszközöket, egyes modellek már egész egyszerűen nem érhetőek el.