AA

« Nem várhatjuk meg az iskolakezdést a fogyasztás újraindításával" » – mondja a Francia Kereskedelmi és Disztribúciós Vállalkozások Szövetségének a vezetője, Jacques Creyssel

2020. június 17.

A Kereskedelmi és Disztribúciós Vállalatok Szövetségének főtitkára felszólította a francia kormányt, hogy fokozza az ágazat támogatási intézkedéseit, hiszen ők Franciaország legnagyobb magánmunkáltatói.

"Nincs időnk megvárni a tanév kezdetét a fogyasztás fokozása érdekében. Most kell döntenünk a meghozandó intézkedésekről, mivel a vállalkozásokat lassan már a teljes megszűnés veszélyezteti" – kongatja meg a vészharangot Jacques Creyssel, a Kereskedelmi és Disztribúciós Vállalatok Szövetségének (FCD : Fédération des Entreprises du Commerce et de la Distribution) főtitkára aki egyben az európai EuroCommerce szervezet alelnöke is. "A korlátozási intézkedések alatt Franciaország kiskereskedelmi forgalmának a vesztesége elérte az 54 milliárd eurót, míg a teljes kereskedelem esetében több mint 112 milliárd eurót tett ki."

"A kormány fokozta az intézkedéseket, például az állami garantált kölcsönt , és bejelentette az autóipar, a turizmus és a repülőgépipar főbb kilábalási terveit, de más ágazatok is szeretnék kihasználni a lehetőséget. A kereskedelmet stratégiai ágazatnak kell tekinteni, hiszen ez a válság példátlan módon felfedte annak társadalmi hasznosságát. "

Tudatában annak, hogy Franciaországnak "nem lesz olyan eszköze egy valódi helyreállítási terv végrehajtására, mint Németországnak, amely úgy határozott, hogy a Áfa-t 25 milliárd euróval csökkenti összességében és gyermekenként 300 euró támogatást nyújt a családok számára " - Creyssel úr támogatja azt az elképzelést, miszerint a fogyasztást ösztönözni kellene egy utalvány vagy ökocsekk rendszer létrehozásával."Ezzel lehetővé tennék organikus termékek, alacsony energiafogyasztású háztartási készülékek vásárlását is, ami arra ösztönözné a franciákat, hogy több, mint 50 milliárd eurós megtakarításra tegyenek szert a korlátozási intézkedések során, és segítsék a a legalacsonyabb jövedelmű háztartásokat. "

A fogyasztás újraindítása azonban nem lesz elég ahhoz, hogy megbirkózzanak az ágazat szerkezeti változásainak szükségszerűségével, amelyek már a világjárvány kitörése előtt megkezdődtek és azóta csak felgyorsultak - mondta az FCD főtitkára. "Széles körű segítséget kell nyújtanunk a kis- vagy nagyvállalkozásoknak a vegyes értékesítési modell megvalósításában az interneten és a boltokban. Az üzlet/bolt egyedüli léte ma olyan minta, amelynek már egyre kevesebb jövője van. De ez nagy beruházásokat jelentene a technológiába. Ez utóbbi pedig egy nemzeti befektetési alap létrehozásának támogatását célozza."Ez lehetővé tenné például a nagy és a kis vállalkozások számára, hogy a városokban összegyűjtsék a helyi webhelyeket. Ezt annak érdekében tennék, hogy versenybe tudjanak lépni a nagy online értékesítési platformokkal, amelyek hatalmas beruházásokat jelentenek be.

Kapcsolódó tartalmak

Tudjon meg többet.
Velünk a vállalkozásodért – amit a jövőről tudni érdemes címmel indított vállalkozásfejlesztési rendezvénysorozat a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara. A programsorozat első állomása Debrecen volt...
Hírek a külkereskedelem szempontjából fontosabb országok aktuális gazdasági helyzetéről, az országokat érintő legfontosabb intézkedésekről.
X public.szechenyi.title