Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az mkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

KKM: az exportfejlesztésben stratégiai partner a kamara

2019. március 06.

Március 6-án tartotta a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) külgazdasági évnyitó konferenciáját „Fókuszban a külpiacok” címmel. A rendezvény célja, hogy iránymutatást adjon Magyarország exportfejlesztési eszközrendszeréről, valamint tájékoztatást nyújtson a külpiacok nyújtotta lehetőségekről mind a kezdő exportőrök, mind a már tapasztalt, de új piacokat kereső vállalatok számára.

Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke a kamarai külgazdasági évnyitón azt hangsúlyozta, hogy a kamara erősíti nemzetközi szerepét, ezzel is segíti a magyar cégek önálló külpiacra lépését. Felhívta a figyelmet arra, hogy a külpiacon is jelen lévő magyar cégek innovációs képessége három és félszeresen felülmúlja a belföldön tevékenykedő kkv-két. A kamara elnöke szerint mindent el kell követni azért, hogy a keleti piacokon is növekedjen a magyar export.

A magyar export fejlesztésében a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara stratégiai partner - mondta Joó István, a Külgazdasági és Külügyminisztérium helyettes államtitkára. Kiemelte, a magyar kormány elfogadta a 2019-2030-as időszakra szóló Nemzeti exportstratégiát, amelyben szerepel, hogy diverzifikálni kell az exportpiacot, az Európai Unión kívüli magyar kivitel arányát növelni szeretnék.

Magyarország exportszerkezetében az Európai Unió tagországaival való kereskedés mintegy 80 százalékot tesz ki, az odaszállított magyar termékek versenyképesek, magas minőséget és műszaki tartalmat képviselnek - mondta a helyettes államtitkár. Joó István megjegyezte, a magyarországi beruházásokra egyre jellemzőbb, hogy azok magas technológiai szinten valósulnak meg, és növelik a termelés hatékonyságát.

A Nemzeti exportstratégia alapján 50 százalékkal növelnék 2018-hoz képest 2030-ra a saját termékkel és szolgáltatással rendelkező magyar kkv-k arányát az exportban. A stratégiában kiemelt ágazatokat is nevesítettek, az egészséggazdaságot, az élelmiszergazdaságot, az építésgazdaságot és a kreatív ipart, illetve a digitalizációt, valamint földrajzi irányokat is meghatároztak, a többi között a Nyugat-Balkánt emelték ki - ismertette Joó István. Kiemelte, felülvizsgálják az exporthoz szükséges engedélyek kiadásának szabályozását, és ahol kell egyszerűsíteni fognak.

A konferencián elhangzott előadásokat cikkünk alján mellékelten megtalálja. 

Forrás: MKIK / MTI

Fotó: MKIK

Kapcsolódó tartalmak

Tudjon meg többet.
Tájékoztatás a Német Szövetségi Kormány által 2018. november 15-én elfogadott Mesterséges Intelligencia Stratégiáról
A Német-Orosz Külker. Kamara (AHK) közzétette jelentését a tagvállalatainak megkérdezésével készült üzleti klíma felméréséről