Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az mkik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
bővebben
Elfogadom
AA

A Daimler 2020-as értékesítési adatai

2021. január 14.

Magyarország Főkonzulátusa Stuttgart

2020-ban összesen 2,202 millió személygépkocsit értékesített a Daimler Mercedes-Benz leányvállalata, 7,5 %-kal kevesebbet, mint 2019-ben. A COVID-19 járvány hatásainak következtében az év elején még 20 %-kal volt alacsonyabb az értékesítés, és csak a negyedik negyedévben érte el az előző év szintjét. Legnagyobb mértékben Európában (-16,4 %) és az USA-ban (-13,0 %) esett vissza az értékesített darabszám, míg Kínában 12 %-kal nőtt, így az ázsiai országban valósult meg minden harmadik személygépkocsi eladás, összesen 774.382 darabbal.

Ola Källenius a Daimler vezérigazgatója szerint a konszern elérte 2020-ban az EU CO2 kibocsátáscsökkentési célszámait, így nem kell büntetéssel számolnia, sőt a 2021-es célokat is tartani tudják. Korábban az elemzők úgy vélték, hogy akár 1 mrd. EUR-s büntetést is fizethet a vállalat. Mindez annak köszönhető, hogy az alacsony kibocsátású modellek számát a Daimler megháromszorozta és ezzel elérte a 160.000 darabot, amellyel már teljesíteni tudja az előírt CO2 kibocsátáscsökkentést. A teljes értékesítésben az elektromos vagy hibrid modellek 2019-ben még csak 2 %-os részt adtak, 2020-ban már 7,4 %-ot, a tervek szerint 2021-ben az eladások 13 %-át fogják kitenni.

A legtöbb teljesen elektromos meghajtású Smart modellt Németországban értékesítették, köszönhetően a magas állami támogatásnak. Ez számszerűsítve mindösszesen 38.000 darabot jelent, ami a duplája az előző évi adatoknak. Az új elektromos modell, az EQC értékesítése a kezdeti nehézkes indulást követően jól alakult, amelyből végül 20.000 darabot adott el eddig a vállalat.

Összesen 325,771 kisteherautót (VAN) értékesített a Daimler 2020-ban, 8,9 %-kal kevesebbet az előző évhez képest. Az elektromos meghajtású transzporterek számát azonban meg tudta háromszorozni, és ezzel a Daimler az elektromos közép- és nagyméretű transzporterek tekintetében piacvezető Európában.

Összességében elmondtató, hogy a COVID-19 járvány okozta kieséseket jól kompenzálták az év végi eladások. Kiemelkedő a Daimler elektromos flottájának bővülése, aminek köszönhetően a már borítékolt és beárazott EU-s kvóta büntetéseket - saját számításai szerint - elkerüli a vállalatcsoport. Az új márkák eladási adatai kedvező 2021-es évet vetítenek előre, aminek sikeressége nagy mértékben attól is függ, hogy milyen szinten alakulnak az eladások az európai és USA piacokon. A Daimler célkitűzése, miszerint a világ vezető prémium autógyártója kíván maradni, még ugyan bizonytalan, de az ezt képviselő új S osztály eladásai a 2020. szeptemberi start után jól indultak, már közel 40.000 darabot értékesítettek belőle.

Készítette: Komma Krisztián, KGA

Kapcsolódó tartalmak

Tudjon meg többet.
Hírek a külkereskedelem szempontjából fontosabb országok aktuális gazdasági helyzetéről, az országokat érintő, legfontosabb intézkedésekről és az esetleges áruforgalmi korlátozásokról.
A müncheni székhelyű Családi Vállalkozások Alapítványa megbízásából a mannheimi ZEW gazdaságkutató intézet a közelmúltban ismét elkészítette 21 ország, (köztük a visegrádi országok) gazdasági telephelyi feltételei alapján összeállított rangsorát.