Magyarország Nagykövetsége Rabat
Marokkó a legjobb ország Afrikában a Country Brand Awards díj szervezői szerint. A díjat számos területre kiterjedő átvilágítás alapján ítélték oda, ideértve a külföldi befektetések vonzerejét, a turizmus promócióját és a Koronavírus-járvány kezelését.
Marokkó a legjobb ország Afrikában a Country Brand Awards díj szervezői szerint. A díjat számos területre kiterjedő átvilágítás alapján ítélték oda, ideértve a külföldi befektetések vonzerejét, a turizmust és a Koronavírus-járvány kezelését. Marokkó az afrikai rangsorban megelőzte (aranydíj) a Dél-Afrikai Köztársaságot (ezüstdíj) és Egyiptomot (bronz). Világszinten az első helyet Új-Zéland nyerte el, majd Szingapúr és Dél-Korea következik, a díj megalapítóinak közlése szerint. A Country Brand Awards odaítélői három kategóriát külön-külön értékelnek, ezek: „Turisztikai promóció”, „Doing business” és „Összesített kategória”. A "Turisztikai promóció" kategóriában Marokkó Afrikában a második lett Kenya után, míg a harmadik Egyiptom lett. Szintén Afrikában Marokkó első helyen végzett Dél-Afrikával holtversenyben a „Doing Business” kategóriában Kenya és Szenegál előtt. Ezek a kategóriák az országmárka felépítésének három alapvető elemét foglalják magukban, nevezetesen azt, hogy az országok képesek országmárkát létrehozni a külföldi befektetések, tehetségek és az export ösztönzésével; milyen mértékben rendelkeznek a turisztikai márka létrehozásának képességével; és a világhelyzetre való tekintettel a COVID-19 válságkezelés önálló kategóriaként jelent meg az értékelésben, mely figyelembe veszi az egészségbiztonság kérdését az egyes országokban.
A díjat odaítélő szakértőkből álló zsűri elnöke Didier Lagae világszerte elismert kommunikációs szakember és országmárka szakértő, a MARCO kommunikációs cég vezetője és az „Országmárka, az ország, mint márka” című könyv szerzője.
A kommunikációs szakemberekből és diplomatákból álló nagy tekintélyű zsűri világszinten széles körben ismert, elismert és tisztelt tagjai a következők:
Fathallah Sijilmassi, a Mediterrán Unió (UMM) volt főtitkára (marokkói)
Gemma Barón, a Nebrija University akadémiai marketing igazgatója
John Harrington, a PRWeek UK szerkesztője
Arvind Hickman, a PRWeek UK hírszerkesztője
Paul Holmes, a Holmes Report elnöke
Miguel López Quesada, a Dircom elnöke
Rodrigo Villamizar-Alvargonzález, Kolumbia energiaügyi minisztere 1995-1997
Készítette: Kolozs András, KGA